Artykuły

Wyświetlono rezultaty 61-80 z 97.
Thousand Suns

Thousand Suns

Imperialna SF dla każdego?

10-03-2008 13:08 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 13
Nie czekałem na ten podręcznik. Trafiłem na niego przypadkiem, przeglądając ofertę jednego z sieciowych sklepów z grami. Z przyzwyczajenia sprawdzam co też nowego ukazuje się na rynku, więc nieco zaskoczony przeczytałem opis gry w sklepie, a potem zainteresowany wyguglałem jej stronę domową. Zgodn...
Co mnie uwiera w od zera do bohatera?

Co mnie uwiera w od zera do bohatera?

Pierwsza część dwugłosu

08-02-2008 03:55 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 31
Systemy RPG rozmaicie podchodzą do kwestii rozwoju bohatera. W jednych musimy mozolnie zdobywać punkty doświadczenia powoli rozbudowując arsenał swojej postaci, w innych już na początku gry możemy stworzyć herosa o niebagatelnej potędze. Rozwiązanie, znane jako "od zera do bohatera" zaliczymy do tej...

Sufficiently Advanced

31-01-2008 04:43 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 0
Sufficiently Advanced to gra należąca do kategorii transhuman science-fiction. Gracze wcielają sie w niej w członków obejmującego swą działalnością cały wszechświat Urzędu Patentowego. Organizacja ta dba o równomierny i celowy rozwój ludzkości, która sięgnęła gwiazd. W podręczniku opisano kilka dom...
Rycerz - Gene Wolfe

Rycerz - Gene Wolfe

24-01-2008 15:24 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 3
Pierwszy raz z twórczością Gene Wolfe miałem do czynienia przy okazji lektury Żołnierza Arete. Byłem wtedy nastolatkiem i w hurtowych ilościach połykałem dzieła Philipa K. Dicka, Ursuli Le Guin oraz niezapomnianego Roberta Shekleya. Książka Wolfe znużyła mnie i zniechęciła. Jakoś nie mogłem odnaleźć...
Scheda

Scheda

21-01-2008 11:44 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 8
Opisy profesji dostępnych w WFRP mówią jasno – bohaterami tej gry są awanturnicy, którzy porzucili swoje dawne zajęcia, by podróżować po szlakach Starego Świata. Zostawiając za sobą przeszłość szukają chwały, choć zazwyczaj jedynym co przychodzi im w udziale, jest niechęć i niezrozumienie. W "...
Ergo Proxy - DVD3

Ergo Proxy - DVD3

12-01-2008 00:51 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 0
Ergo Proxy jest cyberpunkową serią anime, która aspiruje do tej samej ligi, co serial Ghost in the Shell: Stand Alone Complex. Niestety, poprzednie dwie płyty, zawierające w sumie jedenaście epizodów, pozostawiały wiele do życzenia – właściwie pod każdym względem. Odcinki były bardzo nierówne,...
Nieregularnik działu RPG - styczeń 2008

Nieregularnik działu RPG - styczeń 2008

04-01-2008 00:00 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 0
Heca hecą, a latka lecą, jak to kiedyś napisali w Przekroju. Ten rok, jak już zapewne wszystkim wiadomo, otwiera zmiana szefa działu RPG Poltergeista – od stycznia będą miał przyjemność objąć nad nim pieczę. W tym miejscu pragnę podziękować moim poprzednikom – Marcinowi 'Seji'emu' Segito...
Ergo Proxy - DVD2

Ergo Proxy - DVD2

27-12-2007 00:10 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 2
Seria Ergo Proxy rozpoczęła się bez impetu. Odcinki z pierwszego DVD ciągnęły się niemiłosiernie, odbierając akcji choćby pozory dynamizmu. Roiło się od niedopowiedzianych wątków, a z lekka tandetna stylizacja postaci i wydarzeń, przywodząca na myśl emo-młodzież, pozwalała myśleć, że nic już z tego...
Samurai Champloo - DVD 2

Samurai Champloo - DVD 2

23-12-2007 01:10 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 3
W pierwszej szóstce odcinków Samurai Champloo przyjrzeliśmy się "zawiązaniu drużyny" oraz ich pierwszym perypetiom związanym z wydarzeniami z przeszłości. Pojawiła się też wskazówka dotycząca samuraja pachnącego słonecznikami. W międzyczasie bohaterowie przeszli prawdziwy szmat drogi, na zmianę usyc...
Shock: Social Science Fiction

Shock: Social Science Fiction

Narratywistyczna rewolucja^2

04-11-2007 10:32 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 9
Narratywistyczne gry indie były dla mnie sporym odkryciem. Przesiadka z klasycznego modelu na grę opartą o budowanie pojedynczych scen (po kolei przez wszystkich graczy) z pewnością poszerzyła moje erpegowe horyzonty. Jednak Burning Empires - gra, której poświęciłem najwięcej czasu - nie była moim i...

PMM 2007 - relacje uczestników

Artykuł zbiorczy

31-10-2007 22:26 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 9
Dwa miesiące minęły od Polconu i ósmego Pucharu Mistrza Mistrzów. Powoli na horyzoncie wyłania się przyszłoroczny Pyrkon oraz mająca się na nim odbyć kolejna edycja. W tak zwanym międzyczasie pozwoliliśmy sobie zadać tegorocznym uczestnikom trzy pytania: jak się polconowy PMM podobał, co było w nim...

PMM okiem kaduceusza

PMM 2007 - relacje uczestników

31-10-2007 22:02 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 0
Ogólne wrażenie W porównaniu do otaczającego go Polconu PMM był maleńkim robaczkiem, zauważanym chyba tylko i wyłącznie przez zainteresowanych. Obecność na najważniejszym w tym roku konwencie dodaje jednak Pucharowi prestiżu, a warunki lokalowe zapewne długo stanowić będą niedościgniony wzór. Osobi...
Don't rest your head

Don't rest your head

Kiedy Rozum Śpi

27-10-2007 12:33 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 5
Gra Don't Rest Your Head została w 2009 roku wydana przez Wydawnictwo Portal pod polskim tytułem Kiedy Rozum Śpi. Wydawnictwo Evil Hat jest najbardziej znane z publikacji robiących użytek z mechaniki FATE. Ciepło przyjęte pulpowe Spirit of the Century oraz nadchodzące Dresden Files RPG budzą spore z...
The Mountain Witch

The Mountain Witch

Czym się różni indie scenariusz?

22-10-2007 14:32 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 18
Nie jest żadną tajemnicą, że scenariusze od początku planowane jako jednostrzały mają znaczną przewagę nad tymi, które pisze się myśląc o dowolnej drużynie. Specjalnie projektując postacie i budując wokół nich fabułę zapewniamy, że nikt z uczestników sesji nie będzie się czuł niepotrzebny; każdy będ...

Don't rest your head

21-10-2007 22:55 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 0
Poboczny projekt Freda Hicksa, autora FATE. Bohaterami gry są ludzie, którzy nie są w stanie zasnąć. Ich przypadłość doprowadza ich na granicę szaleństwa, ale jest jednocześnie bramą do tajemniczego Szalonego Miasta, które egzystuje równolegle do naszej rzeczywistości. Postacie tworzy się za pomocą...
Cadwallon: the Free City

Cadwallon: the Free City

Players Handbook

12-10-2007 10:58 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 4
W swej historii gry fabularne wielokrotnie spotykały się z grami bitewnymi. Pierwsza edycja Dungeons and Dragons, wydana w 1973 roku, powstała jako rozwinięcie gry bitewnej Chainmail. Za czasów trzeciej edycji wydano DnD Miniatures. Warhammer Fantasy Role Play współdzieli uniwersum z liczącym siedem...
Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata

Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata

10-10-2007 19:12 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 21
Gdy myślę o tym teraz, pomysł stworzenia FPSa w realiach lovecraftowskich opowiadań wydaje mi się dość odważny. Strzelanie z dwururki do stworów z mitów brzmi nieco tandetnie. Jak tu utrzymać atmosferę horroru? Gdyby nie rekomendacja znajomego i niska cena, zapewne nie zdobyłbym się na zakup Call of...

The Mountain Witch

09-10-2007 20:50 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 0
The Mountain Witch jest samodzielną grą, a jednocześnie scenariuszem jednostrzałem. Opowiada o wyprawie grupy roninów do twierdzy Czarownika. Gracze mają wspólny cel, lecz ich bohaterowie ukrywają przed sobą sekrety z przeszłości. Gra używa specjalnej, opartej o k6 mechaniki zaufania.

Polaris: Chivalric Tragedy at the Utmost North

09-10-2007 16:03 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 0
Polaris jest grą pozbawioną roli MG, umieszczoną w realiach fantastycznego państwa, gdzieś na Północnym Biegunie. Opowiada o nieuchronnym upadku rycerzy, w których wcielają się gracze. Gra zasłynęła z powodu swojej innowacyjnej mechaniki rozwiązywania konfliktów. Gracze, posługując się odpowiednimi...

Shock: Social Science Fiction

08-10-2007 18:38 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 0
Shock: jest grą o tworzeniu opowiadania science-fiction pozbawioną funkcji Mistrza Gry. W zamian za to, każdy z grających kontroluje po dwie postacie - jednego Protagonistę i jednego Antagonistę. Mechanika pozwala stworzyć dowolny świat SF, wykorzystujac do tego sieć tematów i szoków (różnicują świa...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.