Blog - erpegranie

Wyświetlono rezultaty 11-17 z 17.

Rozważania okołoautorkowe

12-07-2009 01:46
14
Komentarze: 2
W działach: mechanika, erpegranie
Rozważania okołoautorkowe
Rozegraliśmy dotychczas sześć sesji i wygląda na to, że co sesję mechanika ulegała mniejszym lub większym przeobrażeniom. Dyskusje nad zmianami stały się niemal elementem przedsesyjnego rytuału. Nie ukrywam, że są dla mnie całkiem kształcące i pozwalają skonfrontować moje własne „co chcę zrobić z tą mechaniką” z graczowym „żeby mi się dobrze grało trzeba zmienić to a to”. Kilka takich zmian pokrótce omówię, a potem weźmiemy się za ogólniejsze okołoautorkowe przemyślenia. Oczka. Forsowanie testów jest wyróżnikiem tej mechaniki, kwestią sporną było jednak jak graczy do t...

Raport z czwartej sesji palantira

11-07-2009 12:49
5
Komentarze: 1
W działach: erpegranie
Raport z czwartej sesji palantira
W poniższym wpisie historia pierwszej z trzech sesji Wstęgo-MERPa, które rozegraliśmy na przestrzeni ostatniego miesiąca. Powinienem je spisywać na bieżąco ale albo mi się nie chciało, albo nie miałem czasu :P W efekcie niektóre sceny mogą wyglądać ciutkę inaczej w raporcie niż na sesji, mogłem też ze dwie rzecyz lekko podkolorować w stylu: „ja chciałem żeby to tak wyglądało na sesji, ale w sumie nie wiem jak wyszło”. Tak czy owak, enżoj :-) Na zdjęciu obok Hotel Spirit w Bratysławie, w którym miałem okazję kiedyś przez prypadek nocować :-) Sesja czwarta: Po drugiej stronie tęc...

2:1 dla potknięć

10-06-2009 19:24
3
Komentarze: 3
W działach: erpegranie
2:1 dla potknięć
Kolejny wpis o mojej kampanii w realiach Śródziemia na domowej mechanice. Najpierw skrót wydarzeń, a potem trochę komentarzy plus rozważania o zasadach walki. Sesja trzecia – pogranicze w ogniu Postacie: Frealof – młody dyplomata z Rohanu Halin – hardy krasnolud, rzemieślnik i poszukiwacz przygód Furin – krasnoludzki bard i znany wojownik Sesja rozpoczyna się proroczą wizją krasnoluda Halina. Widzi on jak jego przyjaciel, Rohirrim Frealof prowadzi swoich ziomków ku samotnej wiosce na stepach Rohanu. Niestety, młodzieniec nie widzi skrytego w wiosce Uruk-hai, k...

Dwie pierwsze sesje Palantira - wrażenia i raport

31-05-2009 15:57
15
Komentarze: 8
W działach: erpegranie
Dwie pierwsze sesje Palantira - wrażenia i raport
Patrz też: Wstęga i Palantir Wstęga 0.2 Walka we Wstędze Na początek chciałem napisać, że rzadko kiedy do czegoś w erpegach wracam. Chciałem, ale się zadumałem nad ostatnim półroczem grania – nie dość, że grałem znowu w Warhammera (w drugą edycję i jako gracz, ale wciąż), to gram z Tomkiem Sokolukiem, z którym rozgrywaliśmy nasze pierwsze erpegowe sesje. W sumie wychodzi na to, że rozpoczęta właśnie kampania o palantirach jest końcowym etapem moich erpegowych powrotów (do mistrzowania, do klasycznych erpegów etc.) Z drugiej strony raczej mi się nie zdarza, żebym dwa razy prowadził cudz...

Walka we Wstędze

30-05-2009 15:04
5
Komentarze: 1
W działach: erpegranie, mechanika
Walka we Wstędze
Wiadomo – rzadko zdarza się sesja fantasy, na której nie wypruwa się flaków, nie obcina głów i nie śmieje nad ciałąmi wrogów. Stąd i zasady walki są zazwyczaj najbardziej rozbudowaną częścią fantasy erpega. Poniżej obecny stan rzeczy. Jako ilustracja do tego wpisu posłużyła inna wersja karty postaci do Wstęgi, sporządzona przez Tomka, wykorzystująca jako podstawę kartę Johna Harpera do In a Wicked Age. (Dodałem tylko fioletowe tło, żeby było wyraźniej widać.) Plan jest taki, by na drugiej stronie tej karty była mapa Śródziemia, na której będą wpisywane jednozdaniowe podsumowania sesji o...

Wstęga 0.2

25-05-2009 15:12
23
Komentarze: 7
W działach: erpegranie, mechanika
Wstęga 0.2
OK, pierwsza sesja Palantira za nami. W poniższym wpisie: rozpiska zasad Wstęgi, ale bez walkitrochę o tym jak się sprawdzają w praktyce W następnym napiszę ciut o walce oraz o tym jak wyszła pierwsza sesja. Wstęga – mechanika autorska Wstęga ma być mechanika pomyślaną tak, by akcentować rozwój postaci a nie tylko jej statystyk. Centralnym punktem mechaniki jest karta postaci – zapis przemian, jakie przechodzi BG oraz kronika jego przygód. Zasadom najbliżej do FATE, pewnie kilka innych systemów tez pojawi się jako inspiracja dla poszczególnych rozwiązań. Więcej o tym skąd taka...

Wstęga i Palantir

19-05-2009 13:46
24
Komentarze: 14
W działach: erpegranie
Wstęga i Palantir
Wygląda na to, że znów będę prowadził dłuższą kampanię. Miałem od tego w ostatnich latach dłuższą przerwę. Na przełomie 2006/2007 miały miejsce ostatnie sesje mojego Eberrona na kaduFATE – bardzo fajnej kampanii, która niestety umarła śmiercią naturalną AFAIR z braku czasu na granie. Miałem potem długi okres grania w indiasy (póki mieszkałem w Krakowie), a po przeprowadzce do Lublina przestawiłem się na granie jako gracz w drugą edycję WFRP. Popioły Middenheim poprowadzone przez Tomka ‘viagroma’ Sokoluka wyszły bardzo fajnie i dały mi dużo do myślenia. Postanowiliśmy jednak...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.