Blog - mechanika

Wyświetlono rezultaty 1-9 z 9.

Rdzeń 16 w punkcie K!

06-06-2013 14:31
15
Komentarze: 7
W działach: punkt K, mechanika
Rdzeń 16 w punkcie K!
dat title, c'nie? ;-) Na swojego zewnętrznego bloga, w punkt K wrzuciłem dziś trzy notki erpegowe - nową wersję mojej autorskiej mechaniki oraz dwie notki o świecie sci-fi, w którym będę prowadził kampanię. W skrócie: + łowcy nagród + wirtualne światy tworzone przez śniące dzieci + rebelianci i ruch oporu + szalone media, brutalne sporty, celebryci Nie jestem do końca pewien, czy dla kogoś, kto nie brał udziału w naszej burzy mózgów, będzie to czytelne, ale co tam. Na punkt K tędy! Ilustracja to postać viagroma. Wzięta z pintresta, nie znam autora.

Rozważania okołoautorkowe

12-07-2009 01:46
14
Komentarze: 2
W działach: mechanika, erpegranie
Rozważania okołoautorkowe
Rozegraliśmy dotychczas sześć sesji i wygląda na to, że co sesję mechanika ulegała mniejszym lub większym przeobrażeniom. Dyskusje nad zmianami stały się niemal elementem przedsesyjnego rytuału. Nie ukrywam, że są dla mnie całkiem kształcące i pozwalają skonfrontować moje własne „co chcę zrobić z tą mechaniką” z graczowym „żeby mi się dobrze grało trzeba zmienić to a to”. Kilka takich zmian pokrótce omówię, a potem weźmiemy się za ogólniejsze okołoautorkowe przemyślenia. Oczka. Forsowanie testów jest wyróżnikiem tej mechaniki, kwestią sporną było jednak jak graczy do t...

Walka we Wstędze

30-05-2009 15:04
5
Komentarze: 1
W działach: erpegranie, mechanika
Walka we Wstędze
Wiadomo – rzadko zdarza się sesja fantasy, na której nie wypruwa się flaków, nie obcina głów i nie śmieje nad ciałąmi wrogów. Stąd i zasady walki są zazwyczaj najbardziej rozbudowaną częścią fantasy erpega. Poniżej obecny stan rzeczy. Jako ilustracja do tego wpisu posłużyła inna wersja karty postaci do Wstęgi, sporządzona przez Tomka, wykorzystująca jako podstawę kartę Johna Harpera do In a Wicked Age. (Dodałem tylko fioletowe tło, żeby było wyraźniej widać.) Plan jest taki, by na drugiej stronie tej karty była mapa Śródziemia, na której będą wpisywane jednozdaniowe podsumowania sesji o...

Wstęga 0.2

25-05-2009 15:12
23
Komentarze: 7
W działach: erpegranie, mechanika
Wstęga 0.2
OK, pierwsza sesja Palantira za nami. W poniższym wpisie: rozpiska zasad Wstęgi, ale bez walkitrochę o tym jak się sprawdzają w praktyce W następnym napiszę ciut o walce oraz o tym jak wyszła pierwsza sesja. Wstęga – mechanika autorska Wstęga ma być mechanika pomyślaną tak, by akcentować rozwój postaci a nie tylko jej statystyk. Centralnym punktem mechaniki jest karta postaci – zapis przemian, jakie przechodzi BG oraz kronika jego przygód. Zasadom najbliżej do FATE, pewnie kilka innych systemów tez pojawi się jako inspiracja dla poszczególnych rozwiązań. Więcej o tym skąd taka...

Drobniaka Duceusz

09-05-2007 18:00
1
Komentarze: 4
W działach: mechanika, społeczność
Drobniaka Duceusz
Jakiś czas temu Saise opublikował na swoim blogu Power19 nt. jego postającej gry - Drobniaków. Zapoznałęm się z nim i oto moje uwagi.Na poczatek - bardzo mi miło, że Saise zdecydował się używać w swojej grze kaduFATE'a. Myślę, że kinowy charakter tej mechaniki będzie bardzo dobrze wspierał charakter rozgrywki :-)Przyszło mi przy tym na myśl, że jezli już zmieniamy nazwy pod klimacik gry, to możnaby pomajstrować przy samej Drabince. Sednem gry w Drobniaki jest zmiana perspektywy wraz ze zmianą wielkości. Wieć może by tak zmienić/ dodać drugą Drabinkę związując ją z tym zagadnieniem...

Brygada RR

19-03-2007 17:14
0
Komentarze: 12
W działach: konwenty, mechanika
Brygada RR
Na początek ogłoszenia parafialne. Zrobiłem aktualizację zasad konwentowego kaduFATE – zmieniłem walkę, magię, ekwipunek. Możecie chcieć rzucić okiem. A teraz o R-konie. Informacje wstępne: To był mój czwarty konwent w tym roku i drugi R-kon wogóle. Dojazd: Był zdecydowanie najgorszym punktem konwentu. Oba razy musieliśmy czekać na opóźnione pociągi i kombinować z przedziałami. Crap, na następny rzeszowski konwent jadę busem. Program: Na pierwszy rzut oka jako-tako: garść rzeczy na które mógłbym ewentualnie pójść. Ostatecznie udało mi się nawet sporo połazić po prelekcjach. W piątek...

kaduFATE v0.3

19-10-2006 13:32
3
Komentarze: 3
W działach: mechanika
kaduFATE v0.3
Poniższa wersja zasad FATE powstała ze zmieszania następujących komponentów: - FATE 2nd ed – polskie tłumaczenie by Aleja Fantasy; oryginalni autorzy Fred Hicks i Rob Donoghue - the Solar System – mechaniki opartej na 3kF użytej w The Shadow of Yesterday autorstwa Clintona R. Nixona. Ponieważ TSoY jest udostępniany na zasadach licencji Creative Commons 2.5, to ten tekst jest dostępny na tych samych zasadach. - kaduFATE v0.2 Na chwilę obecną będę posiłkował się jeszcze angielskimi fragmentami mechaniki i poprzeklejanymi fragmentami kFv0.2 Bohatera w kaduFATE v0.3 opisują: - Aspe...

kaduFATE, wersja 0.2

06-10-2006 00:11
2
Komentarze: 5
W działach: mechanika
kaduFATE, wersja 0.2
Napisałem to już raz, ale przyszłe kumpela, zamknęła mi Operę i szlag wszystko trafił. I bądź tu człowieku pomocny -_-‘ Originalne zasady FATE przetłumaczone na polski znajdziecie na Aleji Fantasy. Poniższa wersja powstała na potrzeby moich sesji w Eberrona. Działa sprawnie, choć nie ukrywam, że doświadczenia sesyjne oraz lektura autorskie.fora.pl sprawiła, że wiele rzeczy w najbliższym czasie ulegnie w niej zmianie. Póki co prezentuję dotychczasowy stan rzeczy. W kaduFATE bohatera opisują: - Umiejętności - Atuty - Aspekty - Schemat Ran - Najbliższy Cel Każda postać posiada też: - okre...

kaduFATE, wersja konwentowa

03-10-2006 23:30
8
Komentarze: 6
W działach: mechanika
Aktualizacje z marca '07 kursywą. Poniżej skrót FATE wg. kadu. Tłumaczenie zasad wraz z tworzeniem postaci powinno zająć około kwadransa. System jest zaplanowany do wykorzystania przy jednostrzałówkach. Na bohatera składają się: zawody [określające jego umiejętności] i aspekty [dzięki którym widzimy co wyróżnia go z tłumu]. Ponadto każdy bohater dysponuje schematem ran i pewną ilością Punktów FATE'a, zwanych dalej PuFami, które to punkty służą do porawiania testów i wpływania na fabuę. FATE opiera się o opisową skalę przymiotnikową. Ta wersja skali jest oparta na przemyśleniach z forum play...