Blog

Wyświetlono rezultaty 21-30 z 90.

Palantir na Wstędze - sesja 13

19-04-2010 08:13
6
Komentarze: 5
W działach: erpegranie
Palantir na Wstędze - sesja 13
Może dziwnie to zabrzmi, ale wielokrotnie męczyłem się, prowadząc tę kampanię. Dręczył mnie mój zwyczajowy problem – okej, mam jakiś pomysł, ale nie wiem co z nim w praktyce zrobić. Jak przekuć go na fajne sceny na sesji, wciągającą fabułę? A przede wszystkim – fajnie, fajnie, powyjawialiśmy trochę sekretów ale jak ma wyglądać następna scena, do cholery? Generalnie przyjście na sesję nieprzygotowanym (czyli co drugą sesję tej kampanii) jest bolesne i zniechęca do prowadzenia. W takich momentach brak mi było podejścia do gry a'la Burning Empires, gdzie każdy wymyśla jakąś scenę od...

Palantir na Wstędze - sesje 11 i 12

18-04-2010 11:14
3
Komentarze: 1
W działach: erpegranie
Palantir na Wstędze - sesje 11 i 12
Już po pierwszej sesji tej kampanii zadałem sobie pytanie – właściwie dlaczego król miałby zatrudniać akurat tych kolesi? Czy jest coś, co wyróżnia ich spośród dziesiątek innych kandydatów na poszukiwaczy palantirów? Nie dałoby się tego jak wytłumaczyć? Gdzieś pomiędzy dziesiątą a jedenastą sesją tknęło mnie, że w sumie moc postaci Tomka, krasnoluda Halina, który łączy się w snach z osobami, które poznał, nie jest tak odległą od mocy Cienia, który komunikuje się ze śpiącym Elegarem czy Vakrosem. Być może zatem mają podobne źródło? Może nawet to samo? I tak doszedłem do koncepcji Ziaren...

Palantir na wstędze, sesja 10

17-04-2010 11:59
8
Komentarze: 2
W działach: erpegranie
Palantir na wstędze, sesja 10
Już na początku kampanii pisałem, że mało tego Śródziemia w Śródziemiu, bo właściwie nie wiadomo o czym ta czwarta era jest. Potem szybko przestałem się tym przejmować, a momentem przełomowym było ożywienie przez Furina kamiennego posągu w Fornoście. W dyskusjach po sesji żartowaliśmy, że dla zdynamizowania settingu fajnie byłoby wrzucić jakiś atak UFO, czy coś w tym rodzaju. No to wrzuciłem „coś w tym rodzaju”. Dodatkowo, by trochę rozruszać drugą postać Wojtka – krasnoluda Krozena – wymyśliłem sobie, że skoro bohaterowie wracają drogą, którą on już podróżował, to poz...

Palantir na Wstędze - sesja 9

16-04-2010 13:41
8
Komentarze: 3
W działach: erpegranie
Palantir na Wstędze - sesja 9
Sesja dziewiąta byłą dość krótka. Ogólnie podczas tej kampanii zdarzały mi się sesje, które trwały 2,5 do 3h – pograliśmy trochę, trochę pogadaliśmy i spotkanie uznawaliśmy za udane. Zapewne ma to też jakiś związek z faktem, że poza nielicznymi wyjątkami przychodziłem na sesje chronicznie nieprzygotowany i większość rzeczy musiałem improwizować na bieżąco mając w głowie tylko jakiś tam ogólny koncept. Na sesji dziewiątej widzimy też powrót Wojtka. Zgodnie uznaliśmy, że na jego nową postać dobrze nada się młody Krozen – krasnolud już wcześniej przez drużynę spotykany, chcący dorówn...

Palantir na Wstędze - sesja 8

15-04-2010 11:12
5
Komentarze: 7
W działach: erpegranie
Palantir na Wstędze - sesja 8
Okej, nie potrafię pisać krótko :P Sesja 8 z bodaj 16. Sesja Ósma – Fornost i Cień W tej sesji brali udział tylko Tomek i Artur, czyli Halin i Furin. Wojtek, który był niezbyt zadowolony z Al-Dżaziry znalazł jakiś pretekst, by nie przyjść (albo coś mu wypadło, wszystko jedno). Pozwoliło mi to przejąć tę postać, co nie skończyło się dla niej zbyt dobrze. Zaczynamy sesję w nocny obozowisku. Al-Dżazira kłóci się z krasnoludami – chce, by pokazali jej jakieś dowody, że to oni, a nie Vakros, są prawdziwymi ludźmi króla. Halin zdążył już sobie jednak zaszyć manuskrypt w ubraniu i nie...

Palantir na Wstędze - sesja 7

14-04-2010 16:39
10
Komentarze: 3
W działach: erpegranie
Palantir na Wstędze - sesja 7
Poniżej zapis kolejnej sesji z kampanii Palantira. Rozgrywały się wszystkie już jakiś czas temu, więc pamięć może mnie zawodzić, także niektóre fragmenty mogą być trochę nieścisłe, ale nic to :-) Na razie jedna sesja więcej, ale mam ambicję spisać wszystkie, korzystając z faktu, że leżę w domu z zapaleniem gardła. Palantir – sesja siódma – „erpegowy roller coaster” Poprzednia sesja zakończyła się krwawo – drużynowy Rohirrim Frealof został śmiertelnie ranny w walce z trollicą, a potem, umierający, dał się pochłonąć toni jeziora Nenuial z głową pełną myśli o Pani...

Palantir na Wstędze - sesje 5 i 6

11-10-2009 15:27
8
Komentarze: 8
W działach: erpegranie
Palantir na Wstędze - sesje 5 i 6
W tym wpisie skupię się na skrótowym opisie dwóch następnych sesji mojej palantirowej kampanii. Rozegraliśmy je wieki temu, więc prawdopodobnie pamięć będzie mnie zawodzić, ale głównie chodzi o pokazanie jak daleko odeszliśmy od oryginalnej fabuły i jak zmieniało się moje podejście do prowadzenia kolejnych sesji. Krótko mówiąc – wpis tylko dla czytelników poprzednich raportów. Sesja piąta – Dwór Kuglarzy Drużyna: Frealof, Halin i Furin – jadą do Dworu Kuglarzy tropem tajemniczego Vakrosa Vakros – podróżuje do Dworu Kuglarzy z bardem Turiborem. Gracze wiedzą, że spot...

Krótki komentarz do felietonu Finna

04-10-2009 19:15
40
Komentarze: 17
W działach: społeczność
Krótki komentarz do felietonu Finna
We wrześniowym numerze Rebel Timesa ukazał się felieton Bartosza 'Finna' Kubery, organizatora Megakonkursu. Kiedyś aktywnie komentowałem Megakonkurs, dziś napiszę kilka krótki słów w komentarzu do felietonu. 1. Lepiej późno niż wcale Megakonkurs skończył się grubo ponad pół miliona minut temu. Cieszymy się, że jego organizator postanowił być twardy i przełamał traumę wywołaną przebiegiem konkursu, nawet jeżeli zajęło mu to tyle czasu. 2. O minimalizacji strat W felietonie czytamy: „Chcąc nie chcąc, stałem się instytucją charytatywną – za napisanie podręcznika, który nigdy nie...

Wokół trzeciego młota

14-08-2009 12:51
39
Komentarze: 27
W działach: społeczność, erpegranie, Varia
Wokół trzeciego młota
No i gruchnęło. Od dawna można się było spodziewać, że FFG coś tam z Warhammerem fabularnym majstrują, ale dla wielu informacja o wydaniu trójki to może być prawdziwy szok. Ja, tak po prawdzie, nawet nie zdążyłem za bardzo nasycić się drugą edycją, a tu już trzecia na horyzoncie. Gdyby nie ta zaporowa cena, to może nawet skusiłbym się na ominięcie dwójki i prowadzenie od razu na trójce. Albo może zasady z trójki a przygody z dwójki? Trochę ich nam jeszcze jako drużynie do rozegrania zostało, a liczę tylko oficjałki. Pozostaje czekać i zobaczyć jak to wyjdzie w praniu i czy mechanika, nie daj...

Rozważania okołoautorkowe

12-07-2009 01:46
14
Komentarze: 2
W działach: mechanika, erpegranie
Rozważania okołoautorkowe
Rozegraliśmy dotychczas sześć sesji i wygląda na to, że co sesję mechanika ulegała mniejszym lub większym przeobrażeniom. Dyskusje nad zmianami stały się niemal elementem przedsesyjnego rytuału. Nie ukrywam, że są dla mnie całkiem kształcące i pozwalają skonfrontować moje własne „co chcę zrobić z tą mechaniką” z graczowym „żeby mi się dobrze grało trzeba zmienić to a to”. Kilka takich zmian pokrótce omówię, a potem weźmiemy się za ogólniejsze okołoautorkowe przemyślenia. Oczka. Forsowanie testów jest wyróżnikiem tej mechaniki, kwestią sporną było jednak jak graczy do t...